Nerf/Hasbro

Brief: Nerf önskade ett europeiskt/nordiskt perspektiv för en yngre målgrupp. Sportfokus med uppgift att få barn mer aktiva. De är väldigt associerade med sina “Blasters” och en grabbig målgrupp, och ville att kunden skall känna sig inkluderad oavsett kön. 

Konceptet för NERF byggdes på att uppmuntra barn att spendera mindre tid framför skärmarna och mer tid ute. Skandinavisk kultur har alltid värdesatt utomhusaktiviteter som en stor del av uppväxten, liksom lika rätt att delta oavsett kön, och vi vill ge dagens barn samma möjlighet.

Hållbarhet var också ett stort fokus, eftersom konsumtionsmönster utvecklas och tvingar industrin att anpassa sig. Här fanns en möjlighet för studenterna att skapa produkter som kan prestera och uppskattas längre.

Produkterna utformas för att göra det tillgängligt för barn, oavsett kön, att njuta av att leka och röra sig utan behov av ett överflöd av saker. Skor för klättring, badkläder att simma i, och så vidare. Vi vill att barnen bara ska ha möjlighet att leka!

Studenter: Amanda Kärngard Sundqvist, Felix Loman, Magdalena Kvist, Alex Heino, David Håkansson.